iamontheotherside

BBQ och utsikt

Publicerad 2016-08-09 03:19:56 i Allmänt,

Då har det redan gått en helg till. Tiden går så sjukt fort, hinner nästan inte med.
 
I helgen har vi gjort lite blandat, allt ifrån myskväll till bbq. På fredagen gick vi förbi kontoret som har hand om boendet för där har de filmer som de lånar ut. Vi tog två nya Harry Potter filmer då vi har börjat kolla på dem, nu var det film 4 och 5 som åkte med hem. Vi trodde att det bara var vi 3 (Hanna, Hannah och Flutura) som ville kolla, men det visade sig att detta var populärt i Orde house så det slutade med att det var fullt framför tvn. 
 
Lördagen började hurtigt då vi gick på Bodypump på morgonen. Vi har köpt gymkort nu för dyra pengar så det gäller att få valuta för dem. Resten av dagen var ganska slö och jag fastnade i 3 timmar för att kolla på OS invigningen innan jag tog mig i kragen för att gå ner till affären för att köpa färgpennor till ett projekt i skolan.
På kvällen var det dags för att oss att testa grillen vid Orde House. Några i huset hade bjudit in till en spontan BBQ. Så vi fick skjuts ner till affären för att köpa lite vin och mat att grilla.
 
 
 
 
Grillen såg inte riktigt ut som en jag är van vid utan mer som ett stekbord. Men maten blev god och vi dukade sedan upp till långbord inne. Alla i huset som var hemma under helgen var med och Hannah som är hedersgäst i huset, plus några till. Kvällen började ganska lugnt med Card Against Humanity och ett biljardspel där jag och Flutura utmanade Viji och Koichi som typ spelar varje dag. Vi chockade alla genom att vinna :) Nu måste vi dock spela ett spel till då de ville ha revanch, undra hur det kommer gå. Vi har kommit fram till att ungefär 1,5 glas vin är det perfekta för att bli bra på biljard, så det är vår taktik inför nästa match.
 
 
Kvällen fortsatte till småtimmarna med dans på borden till ABBA, Svensk dansband och darttävling. Det var längesen jag hade så roligt och skrattade tills magen krampade. Hoppas på en liknande BBQ snart igen. 
 
På söndagen var det ganska tyst i huset och det hände inte mycket. Jag och Flutura gick till bibblan för att plugga lite, men hjärna ville inte samma som jag, så när Daniel från huset frågade ifall någån ville med och äta var vi inte sena att haka på. Självklart kom även Hannah med på denna tripp ner till Bendigo centrum. Vi åt mat på ett kebabställe som var riktigt gott och solen tittade fram så vi kunde sitta utomhus. Efter det gick vi på en liten upptäcksfärd genom Rosalind Park. Där finns det ett utkikstorn som vi gick upp för. Även Hannah gick upp även om hon är väldigt höjdrädd! Väl uppe hade vi en fin utsikt över staden. På vägen ner från kullen gick vi igenom Bendigo Art Gallery, fin kost och härligt att se lite mer vad Bendigo har att erbjuda. Jag känner att jag gillar staden mer och mer för varje grej vi gör och det skadar ju inte att vädret bara blir bättre och bättre.
Självklart avslutades dagen med den femte Harry Potter filmen.
 
 
 
 
 
 
 

Nu väntar en ny vecka med plugg, men förhoppningsvis får vi in lite roliga saker med.
 
Ha det gott så länge!!
 
// Hanna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela