iamontheotherside

En vanlig vecka i Bendigo

Publicerad 2016-08-14 05:23:29 i Allmänt,

Så veckan började med plugg på bibblan och vi tänkte väl att den skulle fortsätta så hela veckan, men man kan ju inte bara plugga hela tiden så lite annat har vi också hittat på. 
 
Skolan och olika klubbar anordnar saker hela tiden så i måndags kväll var det dags för träning som var annordnad för oss som bor på campus. Det var Metafit som stod på programmet så vi tog oss dit utan att riktigt veta vad det var som väntade. Passet var lite crossfit liknande och höll på i 30 min, men vi var helt slut efter det. 
 
På tisdagen (som på dagen också hade ängnats åt studier) gick vi i Orde House (plus Hannah) på bio. Vi såg Suicide squad och det var faktiskt bättre än jag hade förväntat mig. Jag gillar när det är action tillsammans med humor, utan det hade den nog blivit lite tråkig.
 
Självklart så kollar vi mycket på OS under dagarna och vi har ju många länder att följa så det är ju roligt. Kan dock bli lite lurig stämmning om ett land slår ut ett annat :)
 
Resten av veckan fram till fredagen bestod i att gå i skolan och plugga. Vi försöker hålla i nu i början så vi inte ska hamna efter då det är mycket att läsa och ta in. Av våra tre kurser så är en helt teoretisk och mycket att plugga in och memorera och tills nästa vecka har vi en inlämning och presentation som skall vara klar. Så det är inte bara lata dagar och semester.
 
På fredagkväll hade vi en middag med BISC (Bendigo International Student Club) Vi gick till hashtag en restaurang som ligger i närheten av skolan. När vi väl kom dit så var inte Presidenten för klubben där och ingen fick tag på honom. Alla var lite förvirrade och visste inte riktigt vad vi skulle göra, men Flutura löste det hela och vi fick in pizzor så att alla blev mätta och glada. En timme sent kom sendan presidenten som ursäktade sig med att han hade somnat. 
 
Jag och Flutura tänkte att detta kanske skulle bli kvällen för en ny match biljard då våra motständare också var med på middagen, men de kände sig inte riktigt i form och ville köra en dag då de kände sig på topp... jag tror de är rädda att förlora igen!
 
 
På lördagmorgon eller förmiddag kanske man får säga, så åkte jag och några från Orde House ner till centrum för att gå på Farmers market. Det var mycket trevligt även om det inte riktigt var säsong för alla grönsaker. Vi hoppas på att gå ner hit fler gånger då våren och sommaren kommer, då tror jag att det kommer vara ännu bättre. Jag kom i alla fall hem med morötter och en burk med fikonmarmelad :D
 
 
 
 
 
Ha det så bra där hemma! Lämna gärna en kommentar om det är något speciellt ni vill läsa om eller så?
 
P&K 
Hanna
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-08-14 09:02:15

Det hade varit kul att se en video på hur allt ser ut 😁

Svar: Runt om kring eller huset?
brightsideca.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela