iamontheotherside

Kängurus, gratis mat och trivia

Publicerad 2016-08-17 12:32:00 i Allmänt,

Hej hej bloggen!

I söndags var det öppet hus på skolan. Så vi gav oss iväg på jakt efter gratis mat. Vilket vi hitta! Allt ifrån godis och kaffe, till pizza och tacos. Gäller att passa på när man är student!

I måndags var jag och Hanna uppe med tuppen för en morgonprommis ner till stan. Det gäller dock att vara på sin vakt på morgnarna, för nån dag sen var det massa kängurus precis utanför huset. Och två av de slogs med varann!

Hursom har vi fått väldigt fint väder här senaste dagarna, vilket har varit jättetrevligt. Idag var det hela 17 grader! Tyvärr har mesta av tiden tillbringats med plugg, antingen hemma eller på bibblan.

Igårkväll frågade vår kompis Alonso om vi ville följa med honom och hans kompisar på trivia night på en resturang här i närheten. Tydligen var vi ett väldigt bra team, vi kom nämligen på tredje plats!! Vilket innebar ett pris i form av ett presentkort på 30 dollar. Vi vann även en kanna öl under en "extra" tävling!

Idag hade jag och Hanna vår första inlämning + presentation. En del av allt pluggande. Jag har varit ganska nervös inför att redovisa på engelska, så det är skönt att ha det överstökat. Både jag och Hanna fick ganska bra poäng också, så det var kul. Dock fick jag kritik för att jag använt lite slang, vilket jag verkligen inte trodde jag skulle få haha.

Imorn ska det bli ännu finare väder, så vi ska försöka ta oss till en swimmingpool inne i stan.

Jag och Hanna ska även försöka göra varsitt inlägg om våra respektive boenden, så håll utkik!

Ha det bra tills dess!

//Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela