iamontheotherside

Orde house

Publicerad 2016-09-05 04:56:26 i Allmänt,

Hej!
 
Här kommer en liten rundvandring i Orde House där jag bor. Det är totalt 24 rum, men vi är 20 som bor där hela tiden. En bra blandning mellan utbytesstudenter och Australiensare :D Huset är för dem som är lite äldre så den yngsta är 22år men de flesta runt 24-25 och Phil som är ganska mycket äldre än oss andra. Väggarna i huset är otroligt tunna och man hör allt som händer i korridoren. På helgerna är det oftast väldigt lugnt då de flesta åker hem (de som bor i närheten). Så då är det som att bo i ett helt annat hus, lite tråkigt ibland faktiskt.  
 
 
Jag har försökt göra mitt rum lite mer hemtrevligt genom att sätta upp saker på väggarna, med det känns fortfarande väldigt kalt.
 
Mitt rum. Jag har utsikt mot baksidan av huset där vi bland annat har en volleybollplan, ett litet trädgårdsland och en grill ( vi i sverige skulle nog kalla den mer för ett stekbord dock)
 
Vi har ett gemensamt rum mes soffor, tv och ett biljardbord. Det finns även en piltavla och massa spel och puzzel. Här är vi ca 8 stycken som brukar hänga om dagarna, de flesta andra är inne på sina rum mest hela tiden då de inte är i köket. Vi har ett kök att dela på så om kvällarna brukar det vara ganska fullt där inne då alla skall laga mat. Det är även köket som är upphov till de flesta klagomålen i huset, då folk lämnar disk och liknande framme. 
 
 
Jag och Flutura försöker vinna i Biljard över Koichi (på bild) och Viji. Dom vågar dock inte spela mot oss igen då vi vann första gången.
 
 
Så här set det ut på framsidan där vi har vår parkering. 
 
Här är baksidan där jag hoppas att vi kan sola när det blir lite varmare. :D
 
 
Så nu har ni fått sett lite hur jag bor och har det. Trivs himla bra i huset hittls och jag gillar verklgen de jag bor med de flesta dagarna :D
 
hej svejs! 
 
//Hanna
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma Björklund

Publicerad 2016-09-05 18:38:04

Kul att se bilder! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela